Per gravar els costos ambientals, de mobilitat i socials de les noves formes de consum en línia, la candidatura proposarà al ple de novembre impulsar la taxa.
La candidatura municipalista Fem Manresa presentarà al Ple municipal de novembre una nova proposició amb l’objectiu d’impulsar una nova taxa als grans operadors postals, coneguda també com a “taxa Amazon”. Aquesta iniciativa sorgeix en un context de creixement de les formes de consum en línia i d’augment del nombre de vehicles de grans operadors que circulen per la ciutat, derivant en importants costos ambientals, de mobilitat i socials.
Fem Manresa assenyala que l’augment dels desplaçaments en aquests vehicles privats té un fort impacte ambiental, congestiona el trànsit i dificulta encara més la mobilitat, tant pel que fa a les vies destinades al trànsit rodat com en vies destinades als vianants o bicicletes. “Cal que les empreses que generen aquests costos ambientals i socials se’n facin responsables”, reclamen des de la candidatura, posant també sobre la taula l’aposta per “fomentar la recollida de les compres online en punts de lliurament per simplificar els desplaçaments” i la necessitat d’equilibrar les noves dinàmiques de consum i la promoció del comerç local i de proximitat “per potenciar un sector econòmic de gran valor social”.
A la vegada, des de Fem Manresa es recalca la importància d’actualitzar la política fiscal amb l’objectiu de redistribuir la riquesa, “recaptant d’aquelles activitats econòmiques d’operadors que més facturen per contribuir a la millora del benestar social dels i les manresanes”. I és en aquest sentit que a la moció presentada -a més del procés per definir la nova “taxa Amazon”- també es proposa que les activitats i projectes on invertir els diners recaptats es decideixin a través d’un “procés participatiu amb entitats, administracions i la ciutadania”.