Imatge d'arxiu del pàrquing de la Reforma. | Font: G. Soldevila

Fem Manresa proposarà que el pàrquing de la Reforma s’habiliti com a aparcament dissuasiu

La candidatura planteja que, davant la manca d’aparcaments dissuasius prop del centre de la ciutat, el pàrquing de la Reforma -que es troba en una situació d’infrautilització- pugui passar a complir aquesta funció.

Fem Manresa portarà a debat al Ple de demà, dijous 18 de maig, una moció perquè el pàrquing de la Reforma s’habiliti com a aparcament dissuasiu, establint una tarifa plana reduïda de 3 euros per una durada de 8 hores i instant que l’Ajuntament i l’empresa EYSA -concessionària de l’aparcament per l’acord de les obres de la plaça de la Reforma entre el 2005 i el 2011- revisin els preus actuals del pàrquing, per tal d’oferir tarifes reduïdes als residents del barri amb necessitats d’aparcament. Actualment, 8 hores al pàrquing de la Reforma costen 22,59€, mentre que el preu del mateix temps a l’aparcament Centre Històric (de gestió pública) és de 15,45€.

"8 hores al pàrquing de la Reforma costen 22,59€, mentre que el preu del mateix temps a l’aparcament Centre Històric (de gestió pública) és de 15,45€".

La candidatura municipalista considera que, per tal d’incentivar el dinamisme al centre de la ciutat -especialment a tot el seu Centre Històric i ja sigui amb activitats comercials com lúdiques- és necessari posar facilitats perquè qui vol accedir-hi pugui fer-ho de forma còmoda i fàcilment. Per fer això possible -paral·lelament a un procés de pacificació dels carrers que ampliï espais pels vianants-, cal apostar per una xarxa de transport públic que cobreixi les necessitats de la població i, a la vegada, revertir la mancança important d’aparcaments dissuasius, pràcticament inexistents al centre de la ciutat.

En aquest sentit, tenint en compte que el pàrquing de la Reforma es troba en una situació d’infrautilització i que és el més proper al centre de la ciutat (es tarda menys de 5 minuts des d’allà fins a plaça de Sant Domènec), consideren que seria l’espai més idoni per habilitar-lo com a aparcament dissuasiu.